Hvordan virker notateket

Først vil jeg bare si at denne oppgaven ikke bare er teknisk, selv om det kan forståes slik. Jeg har tenkt å lage en fullverdig notatwebapplikasjon, med alt hva det innebærer innen design, hjelpetekster og eksempeloppgaver. Tror jeg skal klare å karre meg opp i rundt 10 wordsider med tekst.

Idéen min er å lage et online notatsystem for studenter eller andre. Har aldri sett noe tilsvarende, og tror det kan være nyttig for folk som meg som ikke er så flinke til å organisere notatene sine. Notatene i denne applikasjonen blir lagret i en database. Poenget med å bruke programmet istedenfor for eksempel Word eller Notepad er at ting blir koblet sammen. Og det skjer automatisk. Du må tenke bittelitt gjennom hvordan du skriver notatene, men når du først har gjort det kan du gi blanke i formatering og alt annet. Programmet mitt skal klare å fikse det. Dette fordi du skal slippe å oppdatere linker eller annet fjas når du sitter i for eksempel forelesning.

Det skal være mulighet til å dele notater med andre, eller bare ha dem for seg selv. Jeg har planlagt å skrive hjelp og dokumentasjon i systemet, så den må selvsagt være åpen for alle å se.

I tillegg til at de skal kunne leses på denne måten, kan de selvsagt listes opp leksografisk, eller så kan alle notatene vises på en side som vil fungere ypperlig til utskrift (ikke alltid like lurt å lese på skjerm).

Et tidlig problem med oppgaven er at jeg ikke kan PHP, men det har heldigvis vist seg å være veldig enkelt. JSP, servlets og Tomcat var et helvete å få til å fungere i forhold. Eneste som jeg ikke skjønner mye av er bruken av anførselstegn. » ‘ og ´ ser ut til å bli brukt om hverandre, men ting fungerer ikke alltid like bra hvis du bruker den ene til fordel for den andre. Merkelig.

Explore posts in the same categories: hovedoppgaven

Legg igjen en kommentar

